Gå vidare till innehåll

Returpolicy

Återbetalning

För de flesta artiklar kan du, i den osannolika händelsen att din produkt är felaktig, skicka tillbaka den till oss för återbetalning eller utbyte inom 30 dagar efter mottagandet. Återbetalning av returfrakt erbjuds inte.

För att vara berättigad till retur måste varan vara oanvänd och i samma skick som när du mottog den. Produkten måste även vara i originalförpackning.

Garantivillkor och ångerrätt

Garantin för Cleanskin gäller endast om produkten är oanvänd samt vid fabrikationsfel. Garantin täcker inte skador som uppstår på grund av felaktig hantering från kundens sida. Det är kundens ansvar att hantera produkten varsamt.

Ångerrätt gäller endast om produkten är i originalskick. Om produkten har använts kan vi tyvärr inte acceptera returer. Vid utnyttjande av ångerrätten, vänligen kontakta vår kundtjänst inom 30 dagar från mottagandet av produkten för att påbörja returprocessen.

Returer (om tillämpligt)

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande för att bekräfta mottagandet. Du kommer även att informeras om din återbetalning har godkänts eller avslagits. Vid godkänd retur behandlas återbetalningen och krediteras automatiskt till ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom några dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)

Om du ännu inte har mottagit din återbetalning, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta därefter ditt kreditkortsföretag, då det kan ta viss tid innan återbetalningen registreras.

Kontakta sedan din bank. Det finns ofta en behandlingstid innan återbetalningen syns.

Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär.

Utbyten (om tillämpligt)

Vi ersätter endast Cleanskin-produkter som är defekta, oanvända eller skadade. Om du behöver byta mot en annan variant, vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär.

Frakt

Vi instruerar dig via e-post om vart du ska skicka din Cleanskin-retur.

Du ansvarar själv för returfrakten. Fraktkostnader återbetalas inte. Vid återbetalning dras kostnaden för returfrakten från beloppet.

Leveranstiden för utbytesprodukter kan variera beroende på var du bor.

Om värdet på din retur överstiger 750 kr rekommenderar vi att du använder spårbar frakt eller köper fraktförsäkring. Vi kan inte garantera att vi mottar din returnerade vara.